vrijdag 28 augustus 2015

Kromme komkommers zijn lekker

Mannen zijn af en toe een beetje de vergeten groentes aan het worden. Vooral in de wereld van de singles moeten  ze , net als de rechte komkommers en de allemaal even grote tomaten, aan een bepaalde waarde voldoen. 
Alles is tegenwoordig netjes geregeld. De supermarkten zien er keurig uit en van gourmant tot gourmet is alles aanwezig. 
Voetjes omhoog en het doel is bereikt. Producten zijn lang houdbaar, verkleuren niet, smaken elke dag hetzelfde en kosten ook vaak hetzelfde. Wil je wat meer gezond of juist een vette hap? Je vind het allemaal in minder dan 2 minuten in je winkelmandje. 
alles is perfect...

Net wanneer we denken dat onze wereld perfect is, beseffen we dat we iets missen. De imperfectie missen we.. 
Gisteren zag ik de film "the beatiful mind of a boy" en daarin waren 15 kinderen met een buitengewoon hoog iq uitgenodigd om mee te doen aan het wereldwijde wiskunde concours. Allemaal slimme kindjes bij elkaar en ze gingen nog harder strijden om perfect en de beste of de slimste te zijn. ze beseften zich namelijk dat ze samen, bij elkaar niet meer zo bijzonder waren. ze waren allemaal rechte komkommers. Dan is het de kunst om uit te blinken.. anders te zijn.. En anders is niet meteen de beste. Het is vaak ook een andere visie, of belevenis. 
En dan komt ineens de liefde voorbij bij zo'n ongewassen jongen. 

De jongen word verliefd, er ligt een kromme komkommer in het rek. Hij word verliefd op een kromme komkommer. 
En ineens besef je je dan dat de wereld die wij als ultiem en perfect ontwikkelen, niet kan leven zonder imperfectie en dat dat voor liefde en ontspanning zorgt.

Gelukkig beseffen we ons de laatste 10 jaar steeds meer dat imperfectie de sleutel is tot wat het allerbelangrijkste in ons leven is: liefde.

Liefde is niet uit te drukken in perfectie, het is een overgave van je diepste gevoel. Het is het durven openstellen van je echte persoonlijkheid. 
Wees vooral blij met je mindere kanten. Waardeer ook dat anderen mindere kanten hebben en wees daar blij mee. Dat zijn de kromme komkommers. 

Zonder die kromme komkommer in het rek besef je niet hoe recht de anderen zijn. 


Toen ik jesse net ontmoette was hij mijn rechte komkommer. Alles wat ik wilde had hij. En nu kijk ik nog es naar hem en denk ik" verrek... hij is hartstikke krom! en ik ook!" 
Als jesse naar me keek toen we net bij elkaar waren zag hij wel degelijk een kromme komkommer, en zo voelde ik me ook..Maar dat vond hij juist mooi en aantrekkelijk. 
Het bewerken van een kromme kommer kost wel wat meer tijd dan een rechte. 

Dus singles, wat je tegenkomt in je leven kan een hele rechte komkommer lijken maar zal het waarschijnlijk nooit zijn.. heb daar ook vrede mee. want kromme komkommers zijn vet lekker! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten